EMBRACE YOURSELF

Med Embrace collection fremhever vi viktigheten av å ta deg tid til deg selv, omfavne den du er og behandle deg selv med omsorg og hverdagsluksus.
For oss betyr egenomsorg å ta vare på kroppen din, sinnet og sjelen din, slik at du kan være ditt beste jeg. Med alt som skjer i verden, vet vi at vi synes det er viktigere enn noensinne å gjøre tingene som får deg til å føle deg bra innvendig og utvendig. Fordi vi alle fortjener litt glam hver dag! :)
Vi ba våre grunnleggere Tekla & Helen som begge er talsmenn for egenomsorg, om å gi noen tips og dele med oss hvordan de omfavner seg selv i livet sitt.

TEKLA'S TIPS

PLANLEGG EN DATO FOR DEG SELV - Ta deg tid til å skjemme deg bort og gjøre ting som får deg til å føle deg bra. Planlegg en "date" for deg selv, legg meg tid i kalenderen din og velg aktivitetene du vet du liker. Spis favorittretten din, ta et bad, gjør et hår hår eller kroppsbehandling, skjem deg bort med ting som du kan føle at du ikke har tid til. Å planlegge ting på forhånd får deg til å se frem til datoen, og du får en sprudlende følelse til det er på tide. Dette er også noe jeg elsker å gjøre med min BF, og vi blir begge sprudlende og glade når vi planlegger hva vi skal spise og gjøre sammen under datoen vår.
AKTIVERE KROPPEN - Enhver fysisk aktivitet er sjelemat for meg. Gjør litt youtube -yoga eller treningsøkt eller om mulig trening med en venn, ta en tur, kitesurf, spill tennis eller annen aktivitet for å få endorfiner. Det er alltid ekstra vanskelig å presse deg selv når du føler deg lav, men det er de dagene du trenger det mest, følelsen og humøret etterpå er uvurderlig.
SLÅ PÅ DIN FAVORITT SPILLELISTE - Hvis du har mye å gjøre og føler at du ikke har tid til egenomsorg. Sett på favorittspillelisten din, rist på deg og syng med under alt du gjør. Rengjøring, matlaging og vask av tøy blir så mye morsommere mens du hører på favorittsangene dine.

HELEN'S TIPS

MORGINSRUTINE - For meg er min morgenrutine avgjørende fordi det er tiden på dagen hvor jeg virkelig kan fokusere på meg selv og komme inn i riktig tankesett. Morgenene mine starter vanligvis klokken 5:00 (noen ganger senere hvis kroppen min trenger mer søvn). Jeg begynner med et glass vann og deretter en 20 minutters meditasjon der jeg går gjennom det jeg er takknemlig for, visualiserer drømmene mine og min ideelle dag. Noen dager skriver jeg journal og skriver ned tankene mine også. Etter meditasjonen beveger jeg kroppen på en eller annen måte, det kan enten være hjemmetrening, gå i naturen med en podcast i ørene eller bare en enkel strekk! Å ta meg tid til å booste meg selv på denne måten satte meg virkelig opp for dagen fremover i en positiv retning! :)
RELAX YOUR MIND - Den fantastiske følelsen av å bli ladet opp igjen etter å ha gjort noe avslappende! Sakte farten og gjøre ting som får deg til å koble deg fra alt must for en stund. Enten du tar et langt bad, gjør litt yoga, tar en skjermfri dag og fokuserer på nåtiden eller annen oppmerksomhetsaktivitet som fungerer for deg. Det jeg synes er veldig avslappende er å strikke og fargelegge, da det hjelper tankene mine å slappe av, fokusere på nytt, jeg får jobbe med hendene og lage noe samtidig.
SKRIV DEG ET KJÆRLIGHETSBREV - Omfavn hvem du er ved å øve på positiv selvsnakking! Skriv et kjærlighetsbrev med alt det gode om deg som du kan åpne og lese når du vil ha et lite løft! Ta en penn og et papir og sett deg på et behagelig sted. Begynn å tenke på hva du liker med deg selv, hva gjør deg stolt av deg selv? Hva er det som får deg til å smile? Hva er de flotte tingene dine venner vil si om deg? Vær din største støttespiller og ikke la noen usikre tanker få deg ned. Du er fantastisk og vakker slik du er. <3