10 Tips To A Healthier You

Hvilken bedre tid enn nå, å begynne å bli den beste versjonen av oss selv. La oss begynne å elske oss selv og ta vare på oss selv som aldri før.

La oss begynne å fokusere mer på å nyte det nåværende øyeblikket og leve vår ideelle dag, i stedet for å gå videre til neste fokus med en gang uten å føle hvor godt øyeblikket er. Vi vil gjerne dele våre ti beste tips til en sunnere deg. Det er vårt mål å oppmuntre deg til å leve et liv du liker, å tro helhjertet på deg selv og følge drømmene dine.


Næring

"Our greatest wealth is our health!"

Tips nummer én er næring gjennom mat, å spise sunt er en av de viktigste måtene du kan implementere egenomsorg og selvkjærlighet på. Ved å gi kroppen næring med god mat, vil du ikke bare øke energien din, men du vil også øke humøret. En høy prosentandel av kroppens serotonin produseres i tarmen, en lykkelig sunn tarm = et lykkelig sunt menneske. Serotonin er nøkkelhormonet som stabiliserer humøret, følelsen av velvære og lykke.

Hvordan kan jeg gi kroppen mer næring?

  1. Spis og fokuse på naturlige og fargerike frukter og grønnsaker.
  2. Sørg for at du får de essensielle makro- og mikronæringsstoffene.
  3. Sørg for at du får i deg nok protein og karbohydrater, ettersom de begge er viktige for at musklene og hjernen din skal fungere.

    Bevegelse

    "Move your body because you love it, not because you hate it!"

    Tips nummer to er bevegelse og trening. Bevegelse av kroppen din får kroppen til å frigjøre naturlige endorfiner som gir deg den gode følelsen. I tillegg kan trening forbedre din generelle helse, inkludert senking av blodtrykk, forbedring av hjertefunksjonen og reduksjon av angst og depresjon. Noe vi tror er ekstremt viktig er at du trives godt, det er ingenting verre enn å tvinge deg selv gjennom en økt du absolutt ikke liker. Det er like viktig å finne en måte å bevege kroppen din der du liker det.

    Hvordan kan jeg bevege kroppen min mer?

    1. Prøve en ny sport eller oppdag en gammel lidenskap.
    2. Gå turer og øk trinntallet.
    3. Utendørs og dra på eventyr i naturen.

      Etablering av morgen- og kveldsrutiner

      "If you win the morning, you win the day!"

      Tips nummer tre er å etablere morgen- og kveldsrutiner. Vi tror at det å ha en morgenrutine er viktig da det setter deg opp for dagen, og energien du bærer om morgenen, flyter deretter videre gjennom dine daglige aktiviteter. Å ha en nattlig rutine er viktig fordi den lar deg slappe av etter en travel dag og kan gi deg god søvn. Ved siden av dette tror vi at det er godt å ha litt alene tid, litt tid til å implementere egenomsorg og fylle opp din egen kopp; dette er perfekte tider for dette.

      Noen ideer til morgenrutinen din:

      1. Re opp sengen din når du våkner.
      2. Bekreftelser og takknemligheter, enten høyt i speilet eller skrevet i en journal.
      3. Tilbring litt tid utendørs, selv om det bare er 5 minutter og omfavne naturen og skjønnheten rundt oss.

        Noen ideer for hver kveldsrutiner:

        1. Ha et bestemt tidspunkt hvor du slår av all teknologi og begynner å avvikle.
        2. Demp lysene dine, slå på noen lys og begynn å slappe av.
        3. Gjør noe for å slappe av, lese, journaler og meditere er alle fantastiske vaner å implementere.

           

          Kvalitets søvn

          "Sleep is the best meditation!"

          Tips nummer fire handler om viktigheten av søvn. Å få nok søvn av god kvalitet har innvirkning på livet ditt på så mange måter, det lar oss lade opp og opprettholde en sunn kropp og sinn! For å være fysisk sunn og psykisk sunn er dette en sentral del av livet, og mye av tiden blir det ikke prioritert så mye som det burde være.

          Hvordan kan jeg forbedre søvnen mer?

          1. Lag en søvnplan hvor du sover og våkner på omtrent samme tid hver dag.
          2. Lag et avslappende og rolig miljø.
          3. Behandle stress og bekymring for å sikre at du unngår å tenke for mye.

             

            Mindfulness

            "A beautiful day begins with a beautiful mindset!"

            Tips nummer fem er å begynne å implementere mindfulness i livet ditt, begynne å bli mer tilstede i øyeblikket og bruke tid på å finne stillhet innenfor. Ved å innlemme mindfulness -praksis i vårt daglige liv kan vi regulere følelsene våre, redusere stress og angst, og det kan hjelpe oss å virkelig gjenkjenne hvordan vi føler.

            Hva er mindfullness-aktiviteter? 

            1. Trener yoga eller meditasjon.
            2. Å sitte i naturen og legge merke til alle følelsene du kan føle, det du kan høre, se, lukte, smake og ta på.
            3. Trener på journalføring daglig.

                

              Hydration

              "Drink more water!"

              Tips nummer seks handler om hydrering! Å drikke mer vann hjelper kroppen din på så mange måter. Det har ikke bare en positiv innvirkning på ditt fysiske utseende med hudens helse og glød, men det gavner også innsiden din mye. Det regulerer kroppstemperaturen, hjelper fordøyelsen, opprettholder blodtrykket, leverer oksygen i hele kroppen og så mye mer.

              Hvordan kan jeg holde meg mer hydrert?

              1. Sørg for å ha med deg en drikkeflaske overalt.
              2. Sett deg et daglig hydreringsmål.
              3. Bytt ut andre drikker med vann.

                  

                Breath-work

                "Conscious breathing heightens awareness and deepens relaxation!"

                Tips nummer sju fokuserer på bevisst pust. Pustearbeid er en annen praksis som ikke prioriteres så mye som den burde være. Bevisst pust kan gi forbedringer i vår emosjonelle tilstand, i tillegg til redusert stressnivå og økende energinivå. Selvfølgelig puster vi alle hele dagen hver dag ubevisst, men bevisst pust er et kraftig verktøy vi elsker å implementere i våre liv for å forbedre selvbevissthet og selvhelbredelse.

                Hvordan kan jeg begynne å implementere Breath-work?

                1. Finn en Breath-work du liker, det er viktig å følge en breath-work som fungerer for deg.
                2. Utdann deg selv, undersøk de forskjellige typene breath-work og hva hver type kan gjøre for deg.
                3. Delta på et online eller personlig breath-work.

                Positive Self-talk

                "The way you talk to yourself creates your reality!"

                Tips nummer åtte handler om å snakke til deg selv på en positiv måte. Positive self-talk øker ikke bare tilliten, men det øker også din egenverdi, motivasjon og lidenskap for livet. Vi blir vant til å si negative ting om oss selv eller til oss selv, det er på tide å bryte den vanen og begynne å snakke positivt til deg selv. Husk: snakk til deg selv slik du ville snakket med noen du er glad i og bryr deg om.

                Tips for å implementere Positive self-talk:

                1. Identifiser hvor du snakker negativt til deg selv og lag en positiv bekreftelse som erstatning. Hver gang du går for å si den negative tanken, bytt den ut for din nye bekreftelse.
                2. Sjekk inn med følelsene dine, stopp og tilbring noen minutter i stillhet, og legg virkelig merke til hvordan du føler deg.
                3. Omgiv deg med positive mennesker, se neste tips for mer om dette.

                   

                  Immersing in an Uplifting Environment

                  "Create a positive space around you, even if it’s in your mind!"

                  Tips nummer ni handler om miljøene dine. Ditt fysiske miljø, hjemmemiljøet ditt, dine sosiale medier og vennegruppen din er alle rom du ønsker å være oppløftende og positive. Det er viktig å legge merke til om du for tiden er i et giftig eller negativt miljø og gjennomfører små trinn for å endre dette.

                  Tips for å skape et positivt miljø:

                  1. Gjør en detox på sosiale medier, følg negative kontoer, begynn å følge flere positive hashtags og fjern eventuelle følgere som gir negativitet.
                  2. Begynn å omgi deg med venner og familie som oppmuntrer deg til å bli den beste versjonen av deg.
                  3. Organiser plassen din, ryddig og rydd ut. Gjør rommet ditt, kontoret, huset eller skrivebordet til et sted som gir deg glede og fred. Det trenger ikke å være ekstremt, kanskje bare tenne et duftlys eller lage sengen din ... det er de små tingene!

                      

                    Living in Alignment

                    "The closer you are to alignment, the calmer life feels!"

                    Tips nummer ti fokuserer på justering og å finne verdiene dine. Å leve i samsvar er når alt føles flyt, muligheter viser seg for deg, du er glad og rolig og føler deg helt fantastisk. Et utgangspunkt for å komme i samsvar er å finne ut hva dine verdier er og deretter leve inn i dem så mye du kan. Å leve seg inn i verdiene dine vil hjelpe deg med å ta avgjørelser som virkelig resonerer med deg, og som igjen peker deg i retning av å bli ditt beste jeg.

                    Tips for å finne justeringen din:

                    1. Gjør flere av tingene som lyser deg opp, ha det gøy og gjør det til en prioritet!
                    2. Finn ut hva dine 3-5 toppverdier er, og skriv ned hvordan du kan leve mer inn i disse.
                    3. Tilbring tid alene, lytt til tankene og følelsene dine - la deg styre av disse tankene og følelsene.